Dieta Mediteraneana

Dieta Mediteraneana se bazează pe dieta tradițională a locuitorilor din regiunea sud-mediteraneeană (cum ar fi sudul Italiei, Grecia, sudul Spaniei, Creta și sudul Turciei). Este o dieta foarte completa si sanatoasa care poate asigura o slabire

Regimul alimentar de bază este format din glucide complexe (din cereale, paste, fructe, legume); cantități moderate de pește, păsări și ouă; ulei de măsline, vin în moderație; și puțină carne roșie.

O Dietă pentru O Sănătate Mai Bună

Popoarele din sudul Mediteranei au incidență mai redusă a bolilor de inimă, comparativ cu locuitorii altor țări din vest – de asemenea, și ratele de deces sunt mai mici.

Multe persoane cred că acest lucru se datorează nivelului scăzut de grăsimi saturate din dietă. Într-o dietă Mediteraneana de exemplu, uleiul de măsline (o grăsime mononesaturată) este sursa primară de grăsimi din dietă.

O analiză recentă a 16 studii diferite, a constatat că dieta Mediteraneana a avut un efect semnificativ asupra greutății, în comparație cu alte diete. Acest lucru a fost îmbunătățit atunci când dieta a fost urmată timp de 6 luni sau mai mult, și a fost însoțită de exerciții fizice. Da, din nou, exercitiile fizice sunt un factor important atat in ceea ce priveste succesul pe care o dieta il va avea (sau nu) cat si in ceea ce priveste starea generala de sanatate.

Cu toate acestea, îmbinarea aspectelor dietetice probabil contribuie la o sănătate mai bună:

  • Fructe și Legume: Un consum ridicat de fructe și legume a fost dovedit că sporește numeroși fitonutrienți din organism, responsabili de protecția împotriva cancerului.
  • Pește Gras: bogat în acizi grași Omega-3.
  • Vin: 1-2 pahare pe zi, la masă (de obicei, vin roșu).
  • Ulei de Măsline: sursă de antioxidanți, Vitamina E, dislocă grăsimile saturate din dietă.
  • Cantități reduse de produse lactate (și lactate tradiționale provenite de la diverse animale: capre, oi, vaci)

Planuri Alimentare și Rețete pentru Dieta Mediteraneana

Exemplu de Plan Alimentar pentru Dieta Mediteraneana. A se nota faptul ca acesta este doar un exemplu cu caracter informativ. Meniul din Dieta Mediteraneana poate fi mult mai divers si nu trebuie neaparat sa includa alimente considerate specialitati precum branza elvetiana sau somonul teriyaki.

Ziua 1 in Dieta Mediteraneana

Pâine prăjită cu ulei de măsline și iaurt cu afine și migdale.
Spaghete cu chiftele picante, dovlecei cu Dijon cu miere și pepene galben.
Mozzarella și salată de roșii, cu pâine prajită.
Friptură de ton, cu salsa, orez brun, salată de sparanghel și fructe de pădure.

Ziua 2 in Dieta Mediteraneana

Ardei și ouă cu bacon vegetarian, Triscuiți și fructe de pădure.
Somon teriyaki cu cartofi dulci la cuptor, fasole verde balsamică și fructe.
Branză elvețiană și roșii pe pâine prăjită cu căpșuni
Mușchiuleț cu sos Puttanesca, servit cu orez și roșii aromate.

Info: Există numeroase cărți de bucate și materiale disponibile pentru stilul mediteranean de gătit.

Unele sunt gratuite, altele pot fi cumparate din librarii (online sau offline) sau daca stiti limba engleza le puteti gasi p amazon.com la preturi foarte bune. Daca aveti Kindle, recomand cu caldura versiunile digitale.

dieta mediteraneana

De departe, cea mai bună implementare a unei diete mediteraneene ”realizabile” este dieta Sonoma. Am in plan un articol complet pe aceasta tema, pe care il veti gasi in sectiunea diete de slabit, in cel mai scurt timp.

9 Total Score
Dieta Mediteraneana

Pareri despre Dieta Mediteraneana. Cat de greu este de tinut si care sunt rezultatele la care te poti astepta in urma acestei diete?

Eficienta Dietei
9
Mentinerea rezultatelor pe termen lung
10
Costurile si procurarea celor necesare
6
Parerile specialistilor despre aceasta dieta
9.5
User Rating: 4.65 (2 votes)
We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply