Dieta South Beach

Dieta South Beach nu are un conținut scăzut de calorii, și nici o cantitate redusă de grăsimi – Dr. Agatston

Planul dietetic South Beach a fost creat de către cardiologul Dr. Arthur Agatston, la spitalul Muntele Sinai, din Florida de Sud. Dieta a fost dezvoltată inițial pentru sănătatea inimii pacienților supraponderali. Astfel, pacienții au beneficiat de o sănătate mai bună și de o pierdere în greutate. Dieta South Beach a devenit una dintre cele mai populare diete din toate timpurile.

Cartea Care a Dat Startul

Cartea lui Agatston, “Dieta South Beach: Planul Delicios, Proiectat Medical, Ușor de Utilizat pentru Pierderea în Greutate Rapidă și Sănătoasă” a devenit rapid un best-seller (în ciuda subtitlului aparent pretențios). Dieta include alimente cum ar fi cerealele integrale, grăsimile sănătoase, peștele, carnea de pui, fructele și legumele. A fost proiectată în așa fel încât să fie sustenabilă pentru majoritatea indivizilor.

Dieta South Beach Supraalimentată

Cartea originală a dus la o serie de actualizări, permise de către noile cercetări.

Versiunea Supraalimentată permite includerea mai multor alimente decât formula South Beach originală. Agatston afirmă că a actualizat dieta, pentru a permite o  flexibilitate mai mare, bazată pe părerile pacienților săi de pe site-ul dietei.

Planul nou Supraalimentat include și 20 minute de exerciții fizice specifice, denumite “antrenamente de interval”, despre care Agatston susține că sporesc metabolismul, stimulează rata de pierdere în greutate și îmbunătățesc sănătatea generală.

El afirmă că antrenamentul de interval permite celor care se află la dietă să obțină rezultate maxime, cu un minim de angajament. Și este corect în privința acestui lucru – cercetările continuă să arate numeroase beneficii legate de acest antrenament.

Planul de Prezentare Generală al Dietei South Beach

Faza 1 in dieta  South Beach:

Dieta South Beach începe cu o fază de inducție oarecum restrictivă, de două săptămâni – care va duce la pierderea în greutate, în cazul majorității consumatorilor. În această fază, trebuie să evitați majoritatea carbohidraților (cum ar fi orezul, paștele și pâinea).

Există trei mese și gustări, pe zi – veți mânca până când foamea este satisfăcută. Mezelurile, crustaceele, puiul, curcanul, peștele, sunt incluse în meniu, împreună cu nucile, brânza (fără grăsimi), ouăle, salatele și legumele.

A se vedea lista de produse alimentare pentru dietă South Beach, pentru mai multe informații.

Faza 2 1 in dieta South Beach:

Această fază include planuri alimentare și rețete specifice. Reintroduce unele alimente evitate în Faza 1 – dar numai cu moderație. În această fază, pierderea  greutății ar trebui să fie în tegiunea de 0.5-1 kilograme pe săptămană. Durata de timp a acestei faze este nedeterminată (i.e, pană la atingerea unui anumit obiectiv).

Faza 3 1 in dieta  South Beach:

Al treilea obiectiv este mai mult decât o fază și constă în adaptarea stilului de viață –   consumul de alimente sănătoase și menținerea greutății.

dieta south beach

8.3 Total Score
Dieta South Beach este eficienta?

Dieta South Beach este una dintre cele mai usor de tinut si eficiente diete pentru slabit.

Eficienta Dietei
9
Mentinerea rezultatelor pe termen lung
8.5
Costurile si procurarea celor necesare
6.5
Parerile specialistilor despre aceasta dieta
9
User Rating: Be the first one!

Managementul carbohidraților

Cu toate că Dieta South Beach poate părea similară cu dieta Atkins sau dieta Zone, Dr. Agatston subliniază că nu este o dietă strict săracă în carbohidrați. Este vorba de echilibrarea carbohidraților „buni”, împotriva carbohidraților „răi”. Aveți în vedere că prima fază, de 14 zile, este cu siguranță o fază săracă în carbohidrați. Cu toate acestea, Dieta South Beach se bazează pe Indicele Glicemic, carbohidrații fiind aleși in funcție de acest indice.

Este posibil să urmați numai principiile din Faza 2 a dietei (i.e. sa renunțați la Faza 1) – acest lucru are logică. Suportul științific pentru faza de „inducție” este neclar.

PS. Dieta South Beach este o dieta tinuta chiar si de anumite vedete foarte recunoscute si apreciate.

The South Beach Celebrity Diet’s fame is sustained by notorious personalities, including Bill and Hillary Clinton, Oprah Winfrey, the actress Kim Cattrall from “Sex and the City”, Bette Midler, the singer Lorna Luft, Nicole Kidman, Troy Aikman.

Rețete și Planuri Alimentare

Aproximativ jumătate din cartea originală a fost compusă din rețete. Sau puteți să vă înscrieți în programul online, la www.southbeachdiet.com – cu peste 800 de rețete (care nu pot fi găsite în carte) și planuri de masă – mai mult de 1 milion de persoane s-au înscris în acest program.

De asemenea, Arthur Agatston a scris și:

  • Cartea de Bucate pentru Dieta South Beach – conține peste 200 de rețete și 25 de feluri de mâncare gourmet, provenite de la restaurante americane. O gasiti aici cu vreo 23 de lei
  • Contorul Grăsimilor Bune / Carbohidraților Buni din Dieta South Beach.
Exemplu al Planului Alimentar pentru Dieta South Beach
Tabel cu meniul complet al celor 3 faze ale dietei South Beach.

Mic Dejun:

  • Suc de roșii, 180 ml.
  • Omletă cu mirodenii proaspete și ciuperci
  • Bacon canadian, 2 felii
  • Cafea decofeinizată sau ceai decofeinizat cu lapte degresat și înlocuitor de zahar

Gustare

  • Baton de mozzarella semi-degresată

Prânz

  • Salată Caesar de pui (fără crutoane)
  • Dressing Caesar preparat, 2 Linguri

Gustare

  • Brânza de vaci cu un conținut redus de grăsimi (½ cană) cu ½ cană de felii de roșii și castraveți tocați

Cină

  • Mahi Mahi
  • Legume la cuptor
  • Salată de rucola
  • Dressing cu un conținut scăzut de zahăr

Desert

  • Cremă Ricotta cu Coajă de Lămâie

Mic Dejun

  • Smoothie de fructe de pădure (240g, iaurt Dannon Light ‘n Fit cu aromă de fructe, ½ cană de fructe de pădure, ½ cană de gheață, amestecate)
  • Cafea decofeinizată sau ceai decofeinizat cu lapte degresat și înlocuitor de zahar

Gustare

  • 1 ou fiert

Prânz

  • Pui cu Lămâie si Couscous
  • Felii de roșii și castraveți

Gustare

  • Iaurt Dannon Light ‘n Fit , 120g.

Cină

  • Chiftele
  • Sparanghel la aburi
  • Ciuperci trase in ulei de măsline
  • Felii de ceapă Bermuda și roșii cu ulei de măsline

Desert

  • Pepene galben feliat, cu 2 linguri de brânză ricotta

Mic Dejun

  • ½ Grapefruit
  • Ouă Tex-Mex (2 ouă amestecate cu brânză Monterey Jack și salsa)Pâine Integrală Prajită, 1 felie
  • Cafea decofeinizată sau ceai decofeinizat cu lapte degresat și înlocuitor de zahar

Prânz

  • Wrap din Friptură de Vită
  • Nectarine

Cină

  • Somon la grătar cu salsa de roșii
  • Salată Mixă (verdețuri, castraveți, ardei gras verde, roșii cherry)
  • Ulei de măsline și oțet după gust sau 2 linguri de dressing preparat, cu un conținut scăzut de zahăr

Desert

  • Caise înmuiate în ciocolată

Care Sunt Dezavantaje acestei diete?

Absolut niciunul. Cel putin eu, nu vad nici un dezavantaj pe care dieta South Beach l-ar pute aduce, in conditiile in care este tinuta de o persoana care nu are probleme de sanatate.

Singurul lucru la care ma gandesc totusi, este costul potențial al alimentelor. Din planul alimentar de mai sus, veți observa că unele mâncăruri prezentate pot fi scumpe. Cu toate acestea, nu trebuie să fie așa. Este posibil (nu ușor – dar posibil) să găsiți mâncărurile sanatoase necesare (proteine fara grăsime, carbohidrați calitativi etc.) încat să vă încadrați in buget.

Linkuri utile:

  1. Cine este Arthur Agatston: https://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_Agatston
We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply